Maksatko liikaa puhelinliittymästäsi?
Puhelinliittymästä ei kannata maksaa liikaa. Operaattoreilla on jatkuvasti vaihtuvia liittymäpaketteja ja -tarjouksia, joten pitkään saman operaattorin asiakkaana pysyminen ei aina ole edullista. Nykyään operaattorien välinen kilpailu asiakkaista on kovaa. Asiakkaita houkutellaan vaihtamaan operaattoria erilaisten liittymätarjousten avulla, mikä on kuluttajille hyvä asia, koska kilpailu laskee hintoja. Silti, monet käyttäjät maksavat yhä liikaa liittymistään ja jättävät syystä tai toisesta puhelinliittymän kilpailuttamisen tekemättä.
Tarkasta liittymätarjoukset säännöllisesti
Yksi helpoimmista tavoista vähentää liittymäkustannuksia on seurata säännöllisesti tarjouksia. Tarjoushintainen puhelinliittymä on usein huomattavasti edullisempia kuin listahintainen liittymä, ja operaattorit päivittävät liittymätarjouksiaan jatkuvasti. Siksi ei yleensä ole kannattavaa pitää listahintaista liittymää pitkään, vaan tarjouksia kannattaa pitää silmällä säännöllisin väliajoin.
Operaattorien tarjoushintainen liittymätarjous on usein voimassa vain 12-24 kuukauden ajan, jonka jälkeen normaalihinta astuu voimaan. Tässä kohtaa saat melko varmasti edullisemman puhelinliittymän toiselta operaattorilta. Lähes kaikki operaattorit julkaisevat tavallista edullisempia liittymätarjouksia, jotka on suunnattu uusille asiakkaille.
Pitkäaikainen asiakkuus – hyvä operaattorille, mutta asiakkaalle kallis?
Pitkä asiakkuus listahintaisella liittymällä on operaattorille paras tilanne, sillä mitä pidempään asiakkaat pysyvät uskollisina, sitä vähemmän operaattorin tarvitsee investoida uusasiakashankintaan. Tämä ei kuitenkaan ole aina edullisin vaihtoehto asiakkaalle, sillä operaattorien parhaat puhelinliittymä tarjoukset on yleensä suunnattu uusien asiakkaiden houkuttelemiseksi, eikä niitä aina tarjota vanhoille asiakkaille. Jos toinen operaattori tarjoaa sinulle sopivan liittymän edullisempaan hintaan, kannattaa yleensä tarttua tarjoukseen. Uuden liittymän tilaamisen jälkeen voit jopa saada nykyiseltä operaattoriltasi paremman tarjouksen nykyisestä liittymästäsi.
Vertaile liittymät huolella ennen ostopäätöstä
Kun saat hyvän liittymätarjouksen, älä tee tilausta heti ilman vertailua. Uutta liittymää valitessa kannattaa aina tehdä vertailu, sillä vaikka liittymä olisi huomattavasti halvempi kuin listahinta, se voi silti olla kalliimpi, jos se ei vastaa omia tarpeitasi. Vertailua tehdessä on hyvä tarkastella aiempien kuukausien laskuja selvittääksesi liittymän todellisen käytön. Tämän tiedon perusteella on helpompaa valita sopiva puhe- ja datapaketti uudelle liittymälle. Halvin puhelinliittymä löytyy usein vertailemalla huolellisesti eri vaihtoehtoja.
Liittymän tilaaminen onnistuu muutamassa minuutissa
Uusi puhelinliittymä tai mobiililaajakaista on helppoa tilata netistä ja vie yleensä vain muutaman minuutin. Jos nykyinen liittymäsi on toistaiseksi voimassa oleva, kuten useimmat puhelinliittymät ovat, uusi operaattori huolehtii vanhan liittymän irtisanomisesta automaattisesti. Saat postitse uuden SIM-kortin, ja tilauksen jälkeen operaattori lähettää sinulle ohjeet uuden liittymän käyttöönotosta.
Lue lisää aiheesta: Puhelinliittymä.com